Hilde2

Havpadling er turpadling i stødige havkajakker. De fleste som padler havkajakk er turglade personer som liker alt fra stille rolige småturer, overnattingsturer, større ekspedisjoner eller røff padling i bølger og vind.

Mandagspadling/turer
Hver mandag kl 18:00 i sommerhalvåret drar vi på felles tur ut i skjærgården eller i Søgne-elva. Vi har alltid med erfarne aktivitetsledere som gjør padlingen trygg. Vi tar ofte en liten pause på lang, så det kan være lurt å ta med litt snacks.
(Husk riktig bekledning, personlig sikkerhetsutsyr og møt opp i god tid for klargjøring av utstyr. Alle bør være "på vannet" før start kl 18)

Klubben arrangerer også heldags turer gjerne andre steder enn i nærmiljøet, samt overnattingsturer.
(Se facebook for fellesturer, eventer og arrangementer)

Kurs

Søgne Kajakklubb er medlem av Norges Padleforbund via Norges Idrettsforbund. Klubben har utdannede instruktører som holder godkjente kurs – både innen hav og flattvann.

Parapadling (Padling for funksjonshemmede)

Som en av få kajakklubber har Søgne Kajakklubb aktiviteter for funksjonshemmede. Det settes svært få krav til erfaring eller mobilitet. Utgangspunktet vårt er at uavhengig av funksjonshemning, diagnose, psykisk lidelse eller andre behov så kan alle kan padle.

Dere finner klubbhuset vårt her

Grasrot Plakat Liggende m logo mindre     facebook 70x70 firkant     instagram logo circle 70x70